Al voor de publicatie van ‘Passie voor je Vak – Hoe gedrevenheid en vakbekwaamheid weer teruggebracht kunnen worden in de financiële dienstverleningssector’ is vanuit de financiële dienstverlening veel belangstelling voor het HPO-gedachtegoed. De sector Financiële Dienstverlening moet veranderen, verbeteren en klantgerichter worden. Het HPO-raamwerk is daarvoor de ideale kompas naar langdurig beter presteren.
Kijk voor onze HPO inspiratiesessies, HPO-diagnose en HPO-transformatie op onze thema pagina!
Als je als leidinggevende geen genoegen neemt met de middenmoot en je hebt het gevoel dat iedereen binnen je organisatie ervoor wil gaan, zou ik zeker aanbevelen om naar het HPO Center te gaan.
We ondersteunen o.a. de volgende organisaties in de Financiële Dienstverlening op weg naar High Performance:
- ABN Amro
- Rembrandt Fusies & Overnamens
- FiNext
- Blömer Accountants
- Umpqua Bank
- Aegon
- Nabil Bank
- Longfellow Benefits
- De Nederlandsche Bank (DNB)
Hieronder staan de gemiddelde scores per HPO Factor voor de sector Financiële Dienstverlening
HPO Factoren | HPO | Financiële Dienstverlening |
Kwaliteit van Management | 8,5 | 6,9 |
Openheid & Actiegerichtheid | 8,5 | 6,4 |
Langetermijngerichtheid | 8,5 | 6,9 |
Continue Verbetering & Vernieuwing | 8,5 | 6,0 |
Kwaliteit van Medewerkers | 8,5 | 6,7 |
Waar staat uw organisatie? Wat zijn uw sterke punten en waar kunt u nog verbeteren op de 5 HPO Factoren en de 35 onderliggende HPO Kenmerken?
Het HPO Center verzorgt regelmatig inspiratiesessies, workshops en lezingen rond succesvol samenwerken, prestatieverbetering en High Performance Leiderschap. Naast een diepgaande HPO-diagnose hebben wij nu beschikbaar: het do-it-yourself HPO Insight™ verbeterinstrument. Heeft u interesse, vragen of wilt u meer weten over onze HPO-experts? Neemt u dan contact op met Marco Schreurs (of T. 035-6037007).