
HPO Diagnose
vrijdag, 19 juli 2013
Als uw organisatie of organisatieonderdeel streeft naar continue verbetering, betere samenwerking en hogere prestaties, is het cruciaal om eerst inzicht te verkrijgen in hoe u scoort op de vijf succesfactoren van High Performance Organisaties (HPO’s). Het worden of blijven van een HPO biedt talrijke voordelen, niet alleen voor de organisatie als geheel maar ook voor […]

HPO Masterclass
donderdag, 18 juli 2013
HPO Masterclass: Voor managers en interne adviseurs die het verschil willen maken! Het High Performance Organization (HPO) gedachtegoed van het HPO Center heeft in de afgelopen jaren veel mensen geïnspireerd om er actief mee aan de slag te gaan binnen hun organisatie. Voor mensen die bekend zijn met het HPO-gedachtegoed, maar er nog meer van […]
Characteristics of High Performing Managers (HPM) in the Netherlands
vrijdag, 12 juli 2013
Despite the abundance of literature on management it seems that the quality of management has not improved enough to prevent scandals, such as Enron, Parmalat, Ahold and ABN Amro, that have occurred in recent years. It could be that this literature is too Anglo-Saxon in nature, and therefore of limited relevance to management practice in […]
The Secret of High Performance Organizations (HPO’s)
vrijdag, 12 juli 2013
By Professor André A. de Waal MBA (HPO Center) In the past few decades organizations all over the world have been searching for the elements that constitute continuous organizational success. Fuelled by bestsellers such as ‘In Search Of Excellence’ and ‘Good to Great’, managers have been trying out many different improvement concepts, often with mixed […]

The Characteristics of a High Performance Organization
vrijdag, 12 juli 2013
by Professor Andre de Waal MBA (HPO Center) Ever since the publication of Peters and Waterman’s landmark study In Search Of Excellence (1982) and the bestsellers Built To Last and Good to Great of Collins (1997, 2001), there has been a strong interest in identifying the characteristics of high performance organizations (HPOs). This interest has […]

HPO-sparringpartner
donderdag, 11 juli 2013
Onze HPO-experts zijn de sparringpartner van veel (inter-)nationale directies. Met onze kennis over de succesfactoren van High Performance Organisaties (HPO’s) helpen wij managers en bestuurders te werken aan langdurig beter presteren. Soms begint dat bij het verstevigen van de kwaliteit van het management en de medewerkers. Soms is de start een betere interne en externe […]
HPO Factor Management Quality: Integrity
donderdag, 11 juli 2013
Integrity is defined as ‘moral uprightness.’ HPO managers show their integrity by having a strong set of ethics and standards according to which they live and practice business. They practice what they preach and walk the talk, thereby displaying behavioral consistency. Employees and colleagues see them because of that as being credible and consistent. In […]
Servant Leadership en HPO
donderdag, 4 juli 2013
EEN IDEALISTISCHE FILOSOFIE OF DE SLEUTEL TOT DE HIGH PERFORMANCE ORGANISATIE? De laatste jaren is er veel publiciteit geweest over het concept van ‘servant leadership’, dienend leiderschap. Er is echter tot dusverre geen wetenschappelijk of praktisch bewijs dat deze vorm van leiderschap de prestaties van een organisatie daadwerkelijk verbetert. In dit artikel bediscussiëren we de […]

Lezingen & Workshops
donderdag, 20 juni 2013
Profit, non-profit en overheidsorganisaties, waar ook ter wereld, ondersteunen en inspireren wij dagelijks tijdens lezingen & workshops. Hieronder een voorbeeld van een HPO Workshop op maat. Heeft u interesse en wilt u meer weten wat de mogelijkheden zijn voor uw team/organisatie? Neem dan contact op met Marco Schreurs (T. 035 – 6037007). Klik hier voor […]
Ballast Nedam bouwt aan een Beter Presterende Organisatie (BPO)
maandag, 17 juni 2013
Ballast Nedam Case: ‘Ideeën rondom HPO passen als een paraplu over initiatieven die al lopen” Ook Ballast Nedam Bouw & Ontwikkeling (BNBO) is aan de slag gegaan met de “Big Five” van HPO, al spreken ze zelf liever intern over BPO: beter presterende organisatie. ‘High/hoog impliceert een einddoel. Beter betekent een proces dat nooit stopt.’ […]