HPO in gesprek met Giel Claes, directeur van Pon Power (kijk hier voor meer HPO cases uit markten waar we actief zijn)
Een bedrijfsadviseur wees ons op het HPO Center. Hun filosofie sprak me erg aan. Hun visie op wat een organisatie succesvol maakt en de elementen die daarin van doorslaggevend belang zijn, sluit aan bij hoe ik naar die materie kijk. Net als zij vind ik de kwaliteit van management en medewerkers en een helder gedefinieerde strategie voor de lange termijn belangrijk.
HPO scan gaat stuk verder dan ons eigen buikgevoel
Met het instrumentarium dat ze in huis hebben, maakten ze een goede inventarisatie van wat er bij ons speelde. Met de HPO scan (onderdeel van de HPO Diagnose) als nulmeting hadden we iets om op verder te bouwen. De HPO scan was voor ons een reality-check. We wisten dat we een succesvolle onderneming waren, maar waren we nu ook echt zo goed als we dachten? Hadden we niet gewoon ‘geluk’ dat we in de juiste bedrijfstak, met het juiste bedrijfsmodel opereerden?
De resultaten van de HPO scan waren gedegen en gingen een stuk verder dan het buikgevoel dat we met z’n allen hadden. Verbeterpunten zijn door het HPO Center duidelijk geformuleerd en een aanzet tot een actieplan maakte ook deelde uit van de aanbevelingen. Zo bleek onder meer uit de HPO Scan dat onze gezamenlijke klantgerichtheid wel wat beter kon.
Multidisciplinaire klantenteams
Individueel zijn al onze medewerkers klantgericht, maar er was intern onvoldoende samenwerking. We hebben nu een nieuw project gestart waarmee we gaan werken met multidisciplinaire klantenteams. Dat wordt enthousiast ontvangen door zowel medewerkers als klanten.
Ikzelf heb nog contact met HPO doordat ik me bij een netwerk van HPO-leiders heb aangesloten. Bij deze bijeenkomsten treedt een interessante gastspreker op en is er daarna volop gelegenheid om te netwerken en met elkaar bij te praten.
Het is prettig dat het HPO Center een kleine organisatie is, waar de verantwoordelijkheden helder zijn verdeeld. Ik heb de samenwerking met ze als zeer prettig en professioneel ervaren. Ook binnen andere werkmaatschappijen probeer ik nu een lans te breken voor HPO.
Het HPO Center verzorgt regelmatig inspiratiesessies, workshops en lezingen rond succesvol samenwerken, prestatieverbetering en High Performance Leiderschap. Heeft u interesse, vragen of wilt u meer weten over wat het HPO-raamwerk voor uw organisatie kan betekenen? Neemt u dan contact op met Chiel Vink (T. 035-6037007).