Het HPO-gedachtegoed en MVO sluiten uitstekend op elkaar aan. Een High Performance Organization (HPO) gaat voor langetermijnresultaat i.p.v. kortetermijnwinst. Een HPO kijkt niet alleen naar de aandeelhouders, maar naar alle stakeholders (medewerkers, omgeving, aandeelhouders, klanten, etc.).
“Maatschappelijk verantwoord ondernemen betekent dat u naast het streven naar winst (profit) ook rekening houdt met het effect van uw activiteiten op het milieu (planet) en dat u oog heeft voor menselijke aspecten binnen en buiten het bedrijf (people). Het gaat er om een balans te vinden tussen people, planet en profit. Steeds vaker blijkt dat die balans leidt tot betere resultaten voor zowel het bedrijf als de samenleving.”
Als HPO Center willen wij het goede voorbeeld geven. We willen zelf ook een HPO zijn. VAndré de Waal doet veel onderzoek in ontwikkelingslanden en opkomende markten. Het HPO Center draagt regelmatig bij aan projecten die door diverse stichtingen worden georganiseerd, waaronder The Hunger Project in Benin. Zo helpen we ze bij het herkennen en benutten van kansen om ondernemerschap en zelfredzaamheid te realiseren. En we ondersteunen (buitenlandse) studenten bij het invullen van hun stages en het behalen van hun Doctor of Business Administration (DBA).
“We worden door veel mensen geïnspireerd, om ons continu te blijven ontwikkelen. We ontmoeten zoveel mensen die geloven in hetzelfde als waar wij in geloven. Als je het verschil wilt maken, kijk dan eerst naar jezelf. Werk vervolgens aan een beter presterend team en een beter presenterende organisatie die klanten nog meer geeft wat ze nodig hebben. Ben je kritisch naar jezelf, denk je mee met een ander, dan draag je uiteindelijk bij aan een betere wereld. Vanuit die motivatie zijn we trots op de resultaten van klanten. Want het is die bijdrage aan de wereld wat ons als HPO-experts motiveert.”