Deze week zijn drie nieuwe HPO cases opgenomen op onze site:
-
Is the HPO framework suitable for Thai organizations
During two HPO workshops in Bangkok, one for representatives of eight Thai profit and governmental organizations and one for staff and students of a Thai university, participants were asked to complete the HPO questionnaire. From the resulting scores three main areas of improvement were identified for Thai organizations which they should address in order to become HPO. These areas of improvement were discussed during the HPO workshops with the explicit purpose of determining how they could be addressed in the Thai context. Read more.
-
Gemeente Veere: Op weg naar een excellente gemeente!
De gemeente Veere probeert met verschillende initiatieven de dienstverlening voor haar burgers nog beter te maken. Zo doet de gemeente mee aan het programma ‘Bewijs van goede dienst’, waarbij ze op onder andere ‘digitale dienstverlening’ hoog scoren. Toch is de gemeente volgens Heintjes nog niet tevreden. “We zouden nog veel slanker georganiseerd kunnen zijn en administratieve processen kunnen we nog verder vereenvoudigen. Tijdens het invoeren van allerlei verbeteracties zijn we tegen het HPO-gedachtegoed aangelopen. We waren begonnen met het programma ‘Villa Veere’, een metafoor voor het bouwen van een excellente gemeente. Om Villa Veere goed te kunnen gaan bouwen ontstond de behoefte om de samenhang tussen de verbeteracties beter in beeld te brengen. Het HPO-gedachtegoed geeft ons richting en we kunnen nu beter uitleggen naar medewerkers en het college wat de onderlinge samenhang is van de verbeteracties die we doen.” Lees verder over de eerste HPO case binnen een gemeente.
-
FME Advies: Het HPO Raamwerk opent de ogen van onze leden
Begin vorig jaar is de samenwerking tussen FME Advies en het HPO Center begonnen met een interne HPO Masterclass voor een aantal FME adviseurs. Daarna heeft Esther Esther Mollema over het HPO Raamwerk voor FME ledenMollema, algemeen directeur van het HPO Center, op uitnodiging van De Haas een presentatie gegeven voor een grote groep HR managers en directeuren. “Ik kreeg direct heel veel enthousiaste reacties van de deelnemers. En dat was van leden met 40 werknemers, maar ook van een deelnemer met meer dan 6.500 werknemers. Ze zien allemaal hoe nuttig en logisch het is om vraagstukken met behulp van het HPO Raamwerk op te pakken.” Lees verder via deze link.
Het HPO Center is de sparringspartner voor organisaties die echt een doorbraak willen in het verbeteren van de prestaties. We praten u nooit naar de mond, maar houden u een eerlijke spiegel voor. Gebaseerd op het wetenschappelijk bewezen HPO-gedachtegoed, ingekleurd door robuuste dialogen met uw managers en medewerkers. Heeft u interesse, vragen of wilt u meer weten over onze ervaringen in uw sector? Neemt u dan contact op met Chiel Vink (T. 035-6037007).